Pedagog specjalny
mgr Bernadeta Kurowska
| Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek | 
| 12:30-13:30 | - | - | 11:30-15:30 | - | 
	
	Pedagog specjalny:
	rekomenduje dyrektorowi szkoły działania w zakresie zapewnienia aktywnego
	i pełnego uczestnictwa dzieci i młodzieży w życiu szkoły,
	
	prowadzi badania i działania diagnostyczne związane z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów lub wychowanków w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów lub wychowanków oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów lub wychowanków, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia lub wychowanka i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły lub placówki, we współpracy z nauczycielami,
	
	wspiera nauczycieli w:
	
	– rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności
	w funkcjonowaniu uczniów lub wychowanków, w tym barier i ograniczeń, utrudniających funkcjonowanie ucznia lub wychowanka i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły lub placówki,
	
	– udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniem lub wychowankiem,
	
	– dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych
	i edukacyjnych ucznia lub wychowanka oraz jego możliwości psychofizycznych,
	
	– doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb uczniów
	lub wychowanków,
	
	rozwiązuje problemy dydaktyczne i wychowawcze uczniów lub wychowanków,
	
	dokonuje wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dzieci i młodzieży objętych kształceniem specjalnym,
	
	określa niezbędne do nauki warunki, sprzęt specjalistyczny i środki dydaktyczne,
	w tym technologie informacyjno - komunikacyjne, odpowiednie ze względu
	na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia,
	
	udziela uczniom lub wychowankom, rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
	
	prowadzi zajęcia: rewalidacyjne, resocjalizacyjne i socjoterapeutyczne, w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dzieci oraz specjalne działania opiekuńczo-wychowawcze.
 
 
 
 
 
 
