Pedagog specjalny
mgr Bernadeta Kurowska
Poniedziałek |
Wtorek |
Środa |
Czwartek |
Piątek |
11:30-16:00 |
12:30-16:00 |
- |
11:30-16:00 |
- |
Pedagog specjalny:
rekomenduje dyrektorowi szkoły działania w zakresie zapewnienia aktywnego
i pełnego uczestnictwa dzieci i młodzieży w życiu szkoły,
prowadzi badania i działania diagnostyczne związane z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów lub wychowanków w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów lub wychowanków oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów lub wychowanków, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia lub wychowanka i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły lub placówki, we współpracy z nauczycielami,
wspiera nauczycieli w:
– rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności
w funkcjonowaniu uczniów lub wychowanków, w tym barier i ograniczeń, utrudniających funkcjonowanie ucznia lub wychowanka i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły lub placówki,
– udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniem lub wychowankiem,
– dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych
i edukacyjnych ucznia lub wychowanka oraz jego możliwości psychofizycznych,
– doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb uczniów
lub wychowanków,
rozwiązuje problemy dydaktyczne i wychowawcze uczniów lub wychowanków,
dokonuje wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dzieci i młodzieży objętych kształceniem specjalnym,
określa niezbędne do nauki warunki, sprzęt specjalistyczny i środki dydaktyczne,
w tym technologie informacyjno - komunikacyjne, odpowiednie ze względu
na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia,
udziela uczniom lub wychowankom, rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
prowadzi zajęcia: rewalidacyjne, resocjalizacyjne i socjoterapeutyczne, w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dzieci oraz specjalne działania opiekuńczo-wychowawcze.