Jak myślą uczniowie?
Uczniowie klas trzecich i piątych przystąpili do Diagnozy Kompetencji Uczniów organizowanej przez Instytut Badań Edukacyjnych. 10 maja uczniowie rozwiązywali zadania z języka polskiego natomiast 17 maja sprawdzali swoje umiejętności z matematyki i przyrody. IBE informuje, że celem diagnoz nie jest sprawdzenie, czy uczniowie osiągnęli poziom wiedzy i umiejętności wymaganych w podstawie programowej dla I czy II etapu edukacyjnego. To, na co dzień sprawdzają nauczyciele. Chodzi natomiast o dostarczenie informacji nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej oraz nauczycielom przedmiotowym klas IV-VI o tym, jak dzieci myślą, jak radzą sobie w znanych, ale i w nowych sytuacjach. Zadania są celowo tak zaplanowane, żeby wykraczały poza to, co dzieci ćwiczyły na lekcjach, ale jednocześnie tak, by uczniowie mogli poradzić sobie z problemem „na piechotę”.