Jak zrozumieć nastolatka w nowej rzeczywistości.

Pandemia oraz nauka zdalna postawiła nowe wyzwania w i tak już trudnym okresie rozwojowym nastolatków. Odcięcie od wielu ważnych relacji, stres związany ze zdalną nauką, napięcia w rodzinie, zwiększona ilość czasu spędzanego przed komputerem. Pod wieloma względami obecna rzeczywistość i to, co dotyka młodych ludzi nosi znamiona kryzysu. Wyzwania staję więc również przed rodzicami. Jak zrozumieć nastolatka w jego nowej rzeczywistości i z nowymi problemami? Jak go wspierać? Co jest normą rozwojową w jego zachowaniu, a co powinno nas niepokoić? Gdzie kończy się bezpieczna granica korzystania z nowych technologii? Na te i inne pytanie mieliśmy szanse rozmawiać z rodzicami uczniów podczas szkolenia dnia 9 czerwca 2021r. Spotkanie odbyło się za pomocą platformy ZOOM. Bardzo dziękuje rodzicom, którzy aktywnie brali udział w wymianie doświadczeń. Prowadząca Magdalena Serafin
Socjolog, psychoterapeuta, interwent kryzysowy. Pracuje w Ośrodku terapii Dzieci i Młodzieży, prowadzi terapię indywidualną i rodzinną. Prezes Fundacji Falochron zajmującej się przemocą rówieśniczą i wspieraniem szkół w radzeniu sobie z problemami dzieci i młodzieży.

tekst: Monika Kozieł-Górecka
pedagog