Relacja z wycieczki do Krakowa klasy 2a

W dniach 18-19 września 2024r. byliśmy na klasowej wycieczce. Gdy dojechaliśmy do Krakowa, udaliśmy się na Wawel. Zamek zrobił na nas duże wrażenie.
Na dziedzińcu czekał pan przewodnik, który wprowadził nas do królewskich komnat.
Lekcja muzealna, w której braliśmy udział dotyczyła życia codziennego na zamku.  Poznaliśmy dawnych mieszkańców zamku, ich obyczaje, kulturę i ceremoniał dworu królewskiego. Dowiedzieliśmy się, jakie było przeznaczenie poszczególnych sal i do czego służył zgromadzony tam sprzęt,
poznaliśmy również tajniki przyrządzania królewskiego menu. Podziwialiśmy przepiękne arrasy sprowadzone na zamek przez króla Zygmunta II Augusta.
Kolejnym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie Katedry Wawelskiej. Ogromne wrażenie wywarł na nas widok Królewskiego Dzwonu Zygmunta,
który jest jednym z najważniejszych symboli narodowych. Dowiedzieliśmy się, że jego dźwięk towarzyszy nam podczas najważniejszych wydarzeń, świąt kościelnych i narodowych.  Następnie udaliśmy się do krypt, gdzie znajdują się Groby Królów Polskich i wielkich Polaków.
Po zwiedzeniu Katedry i małym posiłku na zamkowym dziedzińcu, przeszliśmy w stronę Smoczej Jamy.
Zejście stromymi i krętymi schodkami wprawiło nas w niemały zawrót głowy. W końcu poczuliśmy chłód i wilgoć dobywające się z jaskini, a naszym oczom ukazała się sporych rozmiarów pieczara. Z zaciekawieniem wysłuchaliśmy legendy o smoku, który zamieszkiwał to mało przytulne miejsce.
Następnie udaliśmy się pod rzeźbę Smoka Wawelskiego, który jakby specjalnie dla nas zaczął ziać ogniem.
Następnie przeszliśmy na Stary Rynek, gdzie podziwialiśmy Kościół Mariacki, renesansowe Sukiennice, Ratusz i pomnik Adama Mickiewicza. Poznaliśmy legendę o „Dwóch Wieżach” i wysłuchaliśmy hejnału mariackiego, po czym żwawym krokiem ruszyliśmy do Żywego Muzeum Obwarzanka, gdzie poznaliśmy proces produkcji tego prawdziwego krakowskiego przysmaku.
Dzięki warsztatom każdy z nas wyszedł z muzeum z własnoręcznie wykonanym cieplutkim i przepysznym obwarzankiem.
Po wyczerpującym dniu udaliśmy się do ośrodka wypoczynkowego w Korzkwi, gdzie czekało już na nas palące się ognisko oraz kiełbaski i inne smakołyki.
Piękny leśny teren zachęcał do wspólnych zabaw. Niestety, wieczór nastał zbyt szybko, a zbliżająca się burza i opady deszczu zmusiły nas do udania się na zasłużony odpoczynek.
Następnego dnia po obfitym śniadaniu udaliśmy się do ZOO, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć niespotykane na co dzień zwierzęta i ptaki pochodzące ze wszystkich kontynentów.
Z zaciekawieniem przyglądaliśmy się ich zachowaniu. Ogród zoologiczny jest ciekawym miejscem i skarbnicą wiedzy przyrodniczej całego świata.
Ostatnim punktem naszej wycieczki była wizyta w Centrum Edukacji Ekologicznej „Symbioza”.
Uczestnicząc w warsztatach mieliśmy okazję poznać mieszkańców poszczególnych warstw lasu, wykonać z gazet modele mrówek, a także zobaczyć jak wygląda ich dom wydrążony w pniu drzewa, ile ma pomieszczeń i korytarzy.
Niestety wszystko co dobre, szybko się kończy. Zakupione pamiątki i wykonane zdjęcia będą nam przypominać wspaniałą klasową wycieczkę w Grodzie  Kraka.